Thursday, March 3, 2011

cat murderer

Semalam aku x berapa nak perasan sangat new update dalam FB aku, pagi nih masuk jer kat wall aku ternampak 1 video sharing dari kawan aku hazudin, tersentap la sikit pagi-pagi yang tengah bertenaga nak wat keje nih mcm ilang sikit semangatnya sebab sakit hati tengok video tu. tengok dari detail dan maklumat perkara tu terjadi kat serdang.


Kat sebelah nih adalah salah 1 gambar yang aku copy paste jer, korang boleh nampak kan yang kat lantai tu anak kucing sebenarnya, dan apa yang dia akan buat lepas tu memang mcm orang yang x de perasaan langsung, dia pegi pijak kucing tuh (tetiba teringat aku kat citer i'm no 4, anjing yang kecik tuh rupanya guardian no 2 si John, kasi bertukar itu kucing hantam itu orang he3, (pengaruh filem tul)).

Aku rasa kat malaysia ni pun kena adakan undang2x tuk bagi hukuman kat pesalah animal abuser la kut, mcm kat singapore pukul binatang je pun bole kena penjara so confirm x berani orang nak dera mendera ni, kalau dah mendera binatang pun ada hukuman mesti mendera orang lagi diorang x kan berani nak buat tul x?

Tinggalkan pasal perundangan tuh sebab apa yang penting benda ni kita jadikan peringatan untuk kawan-kawan kita dan juga untuk diri kita sendiri supaya jadi manusia yang ada perasaan dan berperikemanusiaan, gunakan akal yang dah dianugerahkan oleh tuhan kerana akal itu adalah perbezaan yang nyata antara manusia dgn haiwan..... PEACE NO ABUSE.....

kat bawah ni aku ada sediakan link untuk tgk video pembunuhan kejam yang potong mood aku pagi2 nih, kalu korang rasa2 nak tgk silakanlah tp aku x tengok sampai habis pun sebab macam x sanggup lak hu3....
sumber video ni dah dipadamkan so aku cuma dapat letakkan link video nih dari FB orang jer, lepas korang klik link kat bawah nih korang kena log in akaun FB baru dapat tgk video..tengok2x la video tu yer wat peringatan tuk diri kita supaya jadi manusia yang berakal...

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1895256344554&oid=276194922385#!/video/video.php?v=1895256344554&oid=276194922385&comments

No comments:

Post a Comment

Search This Blog