Tuesday, March 1, 2011

kisah aku dan aktiviti treking....

ngam2 pukul 6 aku keluar ofis n terus drive pegi ke damansara, macam biasa destinasinya ke one utama lah. plannyer nak cari sandal untuk treking, tapi dah alang2 pegi OU aku pun cari mangsa la minta temankan layan movie, mangsa yang berjaya di racun adalah wawa n syauqi tapi spoil sebab bazirkan dekat 2 jam p layan movie yg ntah apa2 ntah (the rite), pendek kata x berbaloi langsung la layan citer tuh.

habis layan movie wawa n syauqi gerak balik rumah diorang terus dan aku meneruskan misi mencari sandal aku tuh, budget x de tp menggatal nak cari gak tu yang jadi payah kit tu sebab harga barang2 tuk treking nih bole tahan gak mahal, dekat 30 minit aku dok pusing2 kat new wing nak cari kedai yg jual barang sukan lasak kat website aku dah survey n lokasinya kat level 1 tapi aku dah pusing2 sampai ketiak basah haremmm x jumpa, baru cadang nak beli yang branded punya sandal kat paler terpikir brand teva (poyor jer nak beli sandal yg reger RM200 padahal budget x de pun hohohoho). pas tu aku naik ke level 2 jumpa kedai bata, belek2 sandal kat dalam tuh ada la jumpa 1 brand tuk treking n hiking, tgk reger ok la RM69 under budget aku tuh he3, tp rasa mcm nak tgk2 dulu kat kedai lain n aku jumpa 1 kedai ni jual brand Dr. cardin harganya lak RM79, so muktamad melayang RM79 aku tp ok la sebab misi dah berjaya sandal dah dapat, nak balik pegi parking kete sekali tersinggah kat FOS, nampak lak 1 bag sandang warna merah x de pikir panjang terus sambar jer, cash x dok so kasi swap kad ler huhuhu (masalah klu dah kaler kegemaran merah).


Pagi2 lagi sebelum 7.30 wawa dah sampai jemput aku kat umah (thanks wawa sbb amik aku he3), pot menunggu kat petronas batu caves bersebelahan giant, beli apa2 yang patut sat kat petronas sambil tunggu yang lain2 sampai. abon, ijan, judin, mona, wawa n aku. semua suda ada aktiviti pun bermula, batu caves ke kancing dekat sangat sekejap jer dah sampai..


Masuk2 jer kami kena bayar RM10 tuk 5 org n 2 kereta, pelik gak sbb kena bayar tp malas pikir byk bayor je la he3, sorang lagi x sampai nak tunggu tp kami dah teruja nak start treking so wak(yusrizal) terpaksa la treking sendiri sbb kami tunggu kat atas he3. masuk je pintu gerbang tempat tu agak lengang sebab kami dtg awal sgt kut, baca kat dlm website katanya akan ambik masa 4 jam perjalanan ke waterfall yg ke 7 tapi...dah ada tangga daaa, x sampai 30 minit dah sampai falls ke-7 hu3...alkisah ngatkan nak redah batu batan n akar kayu sekali panjat tangga jer adehhh, tp untuk mengaburi mata aku x snap pun pic tangga, biar nampak trill kit he3...















Sambil tunggu Wak Yus sampai aku sempat la snap pic kit2 n kami g breakfirst dulu belasah nasi lemak n sambal kerang...haishhhh mana wak nih.....


















muka orang yang sampai lambat, cenggini la rupernyer he3...
















kat bawah nih antara gambar2 yang sempat aku amik sepanjang kami di kanching....




























 lepas beberapa jam kat atas kami turun nak cari aktiviti yang lain pula, toilet kat kanching agak menyedihkan dan yang x bole bla tu kena bayar gak, dah la nak masuk kanching kena bayar, nak masuk toilet pun kena bayar, tempat lak dah la sgt x terurus, sampah x payah nak cakap la memang sgt menyakitkan mata, banyak pic yang aku x post sbb nak menjaga nama baik salah 1 pusat rekreasi kat malaysia, kalau aku tanya "kawan2 nak pegi kanching lagi x?" confirm la jawapan mesti X PAYAH he3...........sudahnya kami semua pegi salin baju kat shell tepi jalan betul2 selepas keluar dari kanching. aktiviti sampingan selepas x puas hati dgn kanching kami pergi makan nasi ayam kat taman sri gombak (x baper menarik pun nasi ayam tuh hu3)....

lepas perut sudah kenyang bincang punya bincang akhirnya kami tambah 1 lagi aktiviti, karaoke kat ampang park (sbb budget x de klu x mau pegi kotak merah he3), layan senaman mulut 3 jam (kemeriahan kami kat situ x yah nak diceritakan la yer yang pasti kami semua memang sgt sopan semasa menjalankan aktiviti senaman mulut nih he3)....ingatkan aktiviti suda habis rupa-rupanya tambah lagi 1 last minit layan sate kajang kat taman melati....1 hari yang penuh dengan aktiviti, sgt enjoy, trekking-kutuking-eating-karaoking-kutuking-eating...abon, ijan, mona, wawa, judin n wak bila mau layan cani lagi....

3 comments:

  1. mcm lambat lak nak tunggu bln 4 nih...

    ReplyDelete
  2. ko dh xde koje ke ape ni? hehehe.... tp mmg tgh tgu ms jek tuk ke next destination.. awat la lmbt sgt??? yg ko tgu bln 4 ni apsal lak?

    ReplyDelete
  3. nak wat caner dah si abon ngan wak ckp nak wat bulan 4, klu bole aku pun nak cepat jer he3...(ni memang sbb nga x de kejer nih dr melangok jer bek aku wat sesuatu ngeh3)

    ReplyDelete

Search This Blog